Background Image

Telefoon 020 - 6183772 

U kunt de apotheek een bericht kan sturen via de Service Apotheek app
De apotheek beantwoordt deze berichten van patiënten op werkdagen binnen 24 uur.

>Herhaal medicatie aanvragen voor 10:00 uur bij huisarts of apotheek kan na 2 werkdagen opgehaald worden na 11:00 uur! Bestellingen na 10:00 uur kunnen de 3e werkdag na 11:00 uur worden opgehaald.  

Klachten

Heeft u een klacht over uw apotheek?

1 Bespreek de klacht met uw apotheker

Probeer eerst het probleem te bespreken met uw apotheker Dit kan ook als u een klacht heeft over een medewerker van de apotheek. Als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij de klacht niet oplossen.

2 Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een klachtenfunctionaris. Die kiest geen partij en heeft geen oordeel. Hij of zij is onafhankelijk. Alles wat u aan deze persoon vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen. En zoekt samen met u naar een oplossing.

3 Geschillencommissie

Komt u er met de apotheker niet uit, en is ook de bemiddeling niet geslaagd? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillen commissie Openbare Apotheken. Die doet een uitspraak over uw klacht.
Vindt de geschillencommissie uw klacht terecht? Dan krijgt de apotheker advies om herhaling te voorkomen.
Heeft u schade opgelopen? Dan kunt u een schadevergoeding vragen. De geschillencommissie besluit of u hier recht op heeft.

Wie zitten er in de geschillencommissie?

De Geschillencommissie Openbare Apotheken is onafhankelijk en valt onder de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).

  • Een voorzitter (jurist);
  • leden namens de Patiënten federatie Nederland;
  • leden namens de apothekersorganisatie KNMP;
  • De commissie krijgt hulp van een secretaris.

Hoe werkt de geschillencommissie?

Alleen als de bemiddeling niet slaagt, kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de geschillencommissie. Binnen tien werkdagen hoort u of uw zaak wordt behandeld.

  • De geschillencommissie stuurt uw klacht naar de apotheker. Die moet schriftelijk reageren.
  • Het kan zijn dat u en de apotheker worden uitgenodigd voor een gesprek over de klacht.
  • De geschillencommissie doet een schriftelijke uitspraak over uw klacht. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend: iedereen moet zich hieraan houden.
  • De geschillencommissie kan een schadevergoeding tot € 25.000,- toekennen. Dit gebeurt alleen als de schade aantoonbaar is en direct is veroorzaakt door de apotheker.

KOSTEN 

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris kost niets.
Gaat u naar de geschillencommissie? Daar zijn wel kosten aan verbonden.
U vindt de tarieven op www.skge.nl

ZORGVULDIG

De Geschillencommissie Openbare Apotheken en de klachtenfunctionaris gaan zorgvuldig met uw privacy om.  

ADRESSEN


Klachtenfunctionaris en bemiddeling
T 06 22 92 16 49
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Geschillencommissie Openbare Apotheken

Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
T 088 02 29 181
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.skge.nl


KNMP
T 070 37 37 373